.

.

zaterdag 12 mei 2012

Rekenen, buitelen, kippen

"Volgende week heeft maar 3 dagen", oreert mijn zus onder het "genot" van een kopje koffie gelardeerd met gebrul van mijn 2 kleinzonen. Ik heb haar goed verstaan, en woorden buitelen door mijn hoofd, rijgen zich aaneen en vormen zinnen.. zinnen die ik nu niet meer weet.

Maar wat is er dan gebeurd met de andere 4 dagen, met de rest.....??? Zomaar verdwenen, zo maar in het niets opgelost... daar gaan we dan met onze goede schrikkeljaar gedrag...als een week ineens maar 3 dagen heeft, dan schiet het nooit op.. dan moeten we wel 16 jaar een dag inlopen.....
Ik zie het al beeldend voor me... 4 dagen met uitpuilende koffer richting zon .. of sneeuw...ze nemen het ervan. En geef ze eens ongelijk.

Natuurlijk snap ik mijn zus heel goed....net zo goed als ze zegt: "Het jaar heeft na volgende week nog maar 7 weken...." Nee, ze is geen tweede Nostradamus, geen voorspellende goeroe, geen kermisattractie in de vorm van de dame met de baard en de glazen bol.... ze zit gewoon in het onderwijs. En die tellen jaren en dagen nu eenmaal anders...

Vinden jullie het gek dat rekenen zo slecht scoort bij de Nederlandse studenten?

Mijn kleinzonen brullen. Yes, dat kan ik nu net goed gebruiken... not dus. Ik voel het mijn mijn hoofd samentrekken en dan versplintert er iets. Waarom ze zo huilen???? De kleinste uit sympathie...de oudste uit jaloezie...daar is op zich niets mis mee, maar hij verzint dingen van uitzinnige pijnen die hij ondergaat. Negatieve aandacht is ook aandacht immers. Alleen daar is hij bij ons aan het verkeerde adres. En nu helemaal. Toen zijn vader hem kwam ophalen werden de jankgeluiden erger. Zo erg dat vader hem in lichte paniek ging geloven.

Oja hij heeft de rit naar huisarts en SEH gemaakt, is helemaal onderzocht. Diagnose: gestoken door grapjeskruid. Ik zet het hier wel luchtig neer, maar het is natuurlijk best ernstig. We kennen immers allemaal het verhaal van de wolf....

Volgende week zaterdag komen mijn jongste zus en zwager eten. Zoals ik begrepen heb, moet het lekker zijn... ach, de friettent is altijd open.... maar het wordt natuurlijk een asperge menu. Even kijken hoe en wat. Ik heb natuurlijk al veel geroepen, maar dat wil nu niet zeggen dat het juist die gerechten worden.

En vandaag?? vandaag gaan we richting Utrecht: nieuwe kippen halen. Hun optrekje is klaar en de kooien schreeuwen om kippenpoten die de boel eens goed om schoffelen... Eigenlijk schreeuwen meer stukken tuin daarom...maar dat komt wel. Wisten jullie dat? ??? Dat kippen excellente tuinmannen zijn... ten eerste worden ze nooit het schoefelen moe en hoeven dan ook niet hangend op de steel steeds uitrusten (vergelijk gemeentewerkers aan het werk) en ten tweede leveren ze een keurig energie product af (eieren). Dus en ze leveren arbeid en geven eieren... waar vind je zulke loyaliteit nog. Oja.. het merk en de foto moet ik nog even schuldig blijven... we moeten ze nog gaan halen..

Genoeg gebuitelde woorden. Ik neem een kop koffie en ga me klaarmaken voor de reis....jaja.. de reis naar het noorden!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten