.

.

dinsdag 20 december 2011

Nog 3 nachtjes slapen...

Afgelopen zaterdag hebben we "huiselijke kring" ons 35 jarig huwelijk gevierd.  De kinderen en kleinkinderen waren er en Tonny en ik natuurlijk. We hebben gegourmet... en we hadden genoeg over zodat Evelien en Nicky de volgende dag weer aan de slag konden. Inkopen is altijd erg moeilijk voor mij.... maar beter over dan te kort, denk ik dan.




Tegenwoordig ben ik actief op facebook. Het is wel grappig vind ik en gemakkelijker te volgen dan twitter. Om de een of andere reden wil twitter niet op mijn mobiel. Hoe dat komt??? beats me!!

En over 3 nachtjes slapen gaan we op vakantie. We gaan naar Drenthe naar Hunzepark
Hunzepark 4
9514 BW  Gasselternijveen


Park hoogtepunten



  • Kleinschalig park voor jong en oud
  • Georganiseerde outdoormogelijkheden parkspecialiteit
  • Diverse waterrecreatiemogelijkheden

  • Omschrijving

    Het kleinschalige Hunzepark ligt in hartje Drenthe, aan de flanken van de Hondsrug. De waterrijke omgeving biedt volop gelegenheid om te vissen, kanoën, zwemmen en varen. Specialiteit van het park zijn de vele outdoormogelijkheden; van zeskamp tot dagsurvival tot Highlandgames. Het recreatieteam vermaakt jong en oud met leuke activiteiten als bingo, playbackshow of kanofakkeltocht. De verblijfsmogelijkheden zijn groot: naast eenvoudige blokhutten en comfortabele chalets kunt u ook verblijven in luxe villa’s of bijvoorbeeld in een 40 persoons-groepsaccommodatie; er is voor elke wens een accommodatie!


    We hebben er zin in.. ook al werkt het weer niet helemaal mee. Direct gaan we even met elkaar bespreken wat er allemaal meegenomen wordt en belangrijk: Door wie!!! Het is zo gebeurd denk ik... want we zijn snelle pakkers.. hahahaha

    Momenteel lees luister ik een boek van Ruth Rendell: Asta's boek. Geen Wexford thriller maar een historisch verhaal.



    Hiervoor luisterde ik naar een boek van Joanne Harris, Schaakmat. Dat is een aanrader hoor.





    Ondertussen ben ik ook aan het proberen om een mantelzorgcompliment te krijgen voor Tonny. Dat heeft heel veel haken en ogen. Gelukkig ben ik in contact gekomen met Steunpunt Mantelzorg (06 14041212) die mij helpen met de aanvraag. Of in ieder geval willen gaan helpen. Ik zal er over teruggebeld worden. Het komt er in elk geval op neer dat je alleen in aanmerking kan komen voor een mantelzorgconpliment als je zonder je mantelzorger niet zelfstandig kan wonen.
    Het CIZ beschikt hier over.


    Indicatie
    Op basis van de indicatie die op 1 augustus 2009 geldt wordt beoordeeld of de zorgvrager het mantelzorgcompliment mag geven. Bij toekenning wordt gewerkt met een beoordelingsdatum. Dit is de datum waarop de indicatie is afgegeven op basis waarvan de zorgvrager voor het eerst een mantelzorgcompliment heeft mogen geven. Precies een jaar na deze datum wordt opnieuw beoordeeld of de zorgvrager voldoet aan de regeling die op dat moment geldt.

    Zorgvrager en mantelzorger
    De zorgvrager is de persoon die wordt verzorgd. Een mantelzorger is iemand die vrijwillig een zorgvrager verzorgd. Zorgt iemand voor een zieke of heeft een ouder extra zorg voor een ziek kind, dan is hij of zij mantelzorger en kan dus het mantelzorgcompliment krijgen.
    De mantelzorger hoeft niet meer aan te tonen dat hij vervangende AWBZ-zorg geeft.
    Het mantelzorgcompliment telt niet mee voor het inkomen van de ontvanger. Het heeft ook geen gevolgen voor een eventuele uitkering, zorg- en huurtoeslag van de ontvanger.




    En dan natuurlijk mijn klaartje:

    35 jaar 
    Voor het verleden dank, voor de toekomst Ja!








    4 opmerkingen:

    1. Wat een prachtig klaartje. Vol optimisme de toekomst in.
      Uiteraard nog van harte met 35 jaar huwelijk en veel plezier op vakantie. Fijne feestdagen en voor het nieuwe jaar al wat wenselijk is.

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Ook hier nog gefeliciteerd met je huwelijksjubileum!
      Wij gaan ook een weekje weg, zodra we weer terug
      zijn, kom ik weer graag eens bij je lezen
      is veel te lang geleden


      Ik wens je een 2012 toe zoals jij hem graag wilt hebben!

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Gefelicitteerd met je 35 jarig huwelijk en wat heerlijk positief nog vele jaren erbij
      Ik wens je ook een fijne vakantie toe en de kerst dagen zijn droog volgens de voorspellingen, kun je misschien toch nog kleine wandelingen maken in de omgeving
      Verder wil ik je heel fijne kerstdagen wensen en een goed 2012 en dat al je wensen uit mogen komen en dat het zonnetje weer voor je gaat schijnen
      liefs Hennie

      BeantwoordenVerwijderen
    4. Gefeliciteerd met 35 jaar. Prachtig. Hou van elkaar!

      Ik wens je een fina tijd in jullie huisje. Deze kerst zal niet eenvoudig zijn.

      Knuf

      BeantwoordenVerwijderen