.

.

maandag 14 december 2009

Respect en Vertrouwen




De kerstboom spullen staan midden in de kamer/keuken overgang. De kunst kerstboom staat in de andere hoek, ook nog in een doos. Ik moet kaarten kopen en postzegels. Echter net als de boom neerzetten en versieren, kom ik ook hier niet toe. Ik weet gewoon even niet waar te beginnen. Eigenlijk weet ik het wel, gewoon doen, gewoon starten, gewoon beginnen ...

Maar ik kijk op de BBC naar documentaire over gevaar. Deze keer is het onderwerp overstroming, regen en onweer. En als ik dan de beelden zie van de kolkende stromen, bedenk ik me: "Dat gebeurt hier niet!" Maar ik weet meteen dat als Aa dijk breekt wij onderlopen. Maar die dijk breekt niet, daar vertrouw ik op. Jaren geleden, echt jaren geleden, was het bijna zover. Ik werkte toen nog voor De Brug, een plaatselijk sufferdje. En ik was erbij. Maar gelukkig, met man en macht werd gezorgd dat de dorpen achter de dijken niets te lijden hadden. Toch blijft het een "enge " gedachte als je er goed over nadenkt: wonen onder het water. Maar dat doet half Nederland. En wij kunnen niets anders doen als vertrouwen op de waterschappen en dijkgraven.

Wat staat dat raar "dijkgraven", want het is toch graaf- grafen….? Tenminste dat denk ik dan, maar dat is echt fout, het moet graven zijn. Ik heb het opgezocht in het Groene Boekje Online.

En dat doen we dan ook maar ... vertrouwen ... hier draait het toch om, om vertrouwen. Om vertrouwen en respect. En om samen de handen uit de mouwen steken, om doen ...




...en dat ga ik dan ook wat doen. Want als ik begonnen ben, dan is het zo klaar!

Allemaal een fijne dag en mijn klaartje voor vandaag: de lieve berichtjes die jullie steeds achterlaten. Ik ben er erg blij mee, ik kijk er ook altijd naar, en ze maken mijn dagen goed.

grts

8 opmerkingen:

  1. wat een mooie kleurrijke tekening, daar word ik nu vrolijk van zie!
    en ja, gewoon beginnen en dan heb je er een mooie, opgetuigde kerstboom bij... hmmm, tegen wie zeg ik dit...?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar jij bent altijd degene die lieve berichtjes bij mij schrijft juist. Ik vind de tekening prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We komen graag bij je buurten hier op jouw stekkie.

    Vertrouwen is belangrijk. Mooi logje!

    En off topic: ik vond het heel leuk om te leen dat jullie jubileum dezelfde is als de onze :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vertrouwen is inderdaad belangrijk, maar soms... heel soms is het wel moeilijk om het te vinden, en om vast te houden. Dan moet je echt even graven naar het gevoel... Komt goed en blijft goed!! Ook voor 2010!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind jouw berichtjes altijd zo lief, heel erg bedankt voor jouw realistische blik altijd.

    Ik hoop dat je nog een fijne dag hebt beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!
    Is die tekening/schilderij door leerlingen van die school gemaakt?
    Hij is echt heel bijzonder. Een schilderij voor de mindere dagen, als het buiten bewolkt is en er ook nog wat wolkjes in het hoofd ronddrijven;-)

    en ik sluit me aan bij de reactie van de anderen, jij komt ook op mijn blog met heel veel warmte, dank je wel daarvoor frieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De tekening is een waar kunstwerkje en er straalt iets van warmte uit.
    Samen met de kinderen de wereld ondekken iets fijners is er niet, en wees niet bang.Reken er maar op dat we samen een oplossing vinden als het morgen heikel word.Dus leef vandaag vol goede moed voor morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Zaanstreek ligt ook behoorlijk laag. Vreemd idee. Soms denk ik: bootje in de tuin leggen? Maar nee toch maar. Zo erg zal het niet zo maar zijn. Hoewel...

    BeantwoordenVerwijderen