.

.

woensdag 25 november 2009

Nurks-nurkser-nurkst

Als ik naar Vermist kijk, dan zie ik iemand vlekkeloos met zo'n spraak programma werken. Zonder problemen komen de naam en datgene wat gezegd wordt op het scherm. In werkelijkheid, is dat anders. Tenminste hier. Als ik een paar dagen niet met mijn Draakje heb gewerkt, lijkt het alsof ik helemaal opnieuw moet beginnen. Niet helemaal waar natuurlijk, het lijkt. Er zijn veel woorden die ik opnieuw moet uitspreken. En dat maakt de snelheid niet groot. Maar, ik moet niet zeuren, ik heb immers zo'n programma ...

Even over dat zeuren: volgens mij ben ik nurkser aan het worden. Ik heb het idee, dat ik me bozer uit, dan ik werkelijk bedoel. Maar ik kan de juiste woorden niet vinden. Waar dat aan ligt, weet ik niet. Misschien aan mijn tabletten, misschien aan een constant aanwezige hoofdpijn, misschien gewoon aan de hele situatie ... zoals ik gisteren al zei: ik moet zorgen dat ik naar buiten kom!
Nou dat heb ik vandaag al gedaan: ik heb mijn pakje voor Secret Santa op de bus gedaan, ik heb postzegels gehaald, en enveloppen, en ik ben naar de markt geweest voor brood. Dit alles op mijn fietsje met een vreselijke wind tegen: en dat twee keer.

Over een uur moet ik bij de pedicure zijn. Dat is een heel eind fietsen, zeker met wind tegen. Ik mag echt wel een kwartier van tevoren gaan. Als ik dat gedaan heb, heb ik mijn uit huis dingen voor elkaar. Dan komt er alleen nog om half 4 een leerling.


De gehaktballen van gisteren waren erg lekker. Al had Tonny, zoals altijd, weer commentaar. Nu iets over zout vergeten. Ach, het is zijn tijd van het jaar. Maar handig, of leuk, is niet zeker niet. Enne, aan Sint Janskruid krijg ik hem echt niet hoor.... "Ik Mankeer Niks!"

Ik kreeg gisteren een mailtje van Monique dat ze na lang zoeken mijn retro new age klok gevonden heeft. Zouden mijn andere spulletjes ook gevonden zijn op school? Vannacht bedacht ik dat mijn hele breukenset daar nog moet liggen. Met de handleiding. Ik ben benieuwd of ik die nog terugkrijg, dat was een dure aanschaf. Maar zo zijn er nog wel meer dingetjes. ...

Mijn typografieën maken in Excel, gaat niet goed. Het is niet datgene wat ik voor ogen heb. Tot nu toe werd ik nog het beste in Paint shop pro, met vector lagen. Maar dan heb ik altijd een afbeelding. Het combineren van tekst en afbeelding op de site moet ik nog bekijken. Maar ik kom er wel. Ik heb immers alle tijd. Alle tijd van de wereld ...

Voor ik wegga wil het nog een kop koffie nemen en wat eten. En ik moet mijn moeder even bellen. Allemaal een fijne dag, met weinig last van de wind, en mijn klaartje: ik betrapte mezelf vanochtend op het zingen van sinterklaasliedjes.. zomaar...

grts

2 opmerkingen:

  1. Zie ginds komt de stoomboot...

    o nee, hij was alweer ruim een week in nederland.

    Voor ons volwassenen is dat misschien nog wel het leukst aan sinterklaas, al die liedjes, ik word er in elk geval heel vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oefening baart kunst hé meid!
    blijven oefenen met je Draakje zou ik zeggen...
    en intussen maar sinterklaasliedjes zingen...
    misschien kan je es zingend voor je draakje zitten...?!

    BeantwoordenVerwijderen