.

.

zaterdag 14 november 2009

de bbq

We gaan het opnieuw proberen.... met dit draakje werken... En als ik maar lang genoeg door blijf praten, dan lukt het vanzelf. Oeps, dan moet ik natuurlijk wel eerst de juiste instellingen voor mij laden....

Gisteren was een fantastische dag: het klopt allemaal. Maar rond een uur of negen kwam de man met de hamer voor mij. Dat was minder. Niet zo verwonderlijk, is de spanning van gisteren, daarna met sjouwen, daarna het voorbereiden. Gelukkig heb ik heel veel hulp van Evelien gekregen. We hebben samen de boodschappen gedaan. We hebben samen de boel in orde gemaakt.

Rond zes uur kwamen Evelien en Nicky en even later Janneke en Timmie.... Mieke, de moeder van Timmie, kwam ook gelijk mee. Groot gelijk anders moest ze alleen komen. We hebben snel met elkaar nog even de laatste puntjes op de i gezet.

Alles bij elkaar was het een gezellige boel. De temperatuur was fantastisch. Het eten was ontzettend lekker, de drank overvloedig. Rond een uur of 11 's avonds waren de laatste gasten met een doggy bag naar huis.... we hadden nog een achterblijver die samen met Tonny in de tent de laatste pilsjes op dronk.Om half 12 was het gedaan.

Tony had genoeg gedronken, dat was een ding dat zeker was. Hij heeft het erg naar zijn zin gehad. Fijn! Dat was ook de bedoeling.

Nicky heeft bijna in zijn eentje de heleboel achter opgeruimd. Ik vind dat heel lief van hem. En ik heb tegen Evelien al gezegd dat ze hem in ere moet houden.

Ik vond het erg fijn dat Anneke en Greet er waren. Ze hadden van mij hun nieuwe sociale vaardigheid methode: "Wat denk jij wel?" meegenomen. Daar ben ik reuze mee in mijn sas. Ik heb het vanochtend evengoed bekeken, en het ziet er fantastisch uit! Anneke en Greet: jullie mogen hier erg trots op zijn. Ik kan eigenlijk niet wachten om het uit te proberen.

Het is nu definitief: Evelien en Nicky kunnen het huis van mijn moeder niet kopen. Heel erg jammer, maar het is zo. Zoals Evelien zegt: "nu gaan we witten, dat is nog goedkoper ook."
Mijn moeder heeft het huurcontract bijna ondertekend. Zij heeft wel aangegeven dat ze het appartement wil huren. 15 december kan ze erin. Dat is al over een kleine vier weken. En nu moet haar huis is leeg ... ik hoorde van Mardien dat ze van ons verwacht dat we dat doen. Mardien heeft haar gezegd dat ze zelf met een blaadje papier en een potlood rond moet lopen, en daarbij moeten opschrijven wat ze wil behouden, en wat naar de stort moet. Dan kan ze de dingen die ze niet gebruikt, en wil meenemen, alvast zelf inpakken. Ik heb met Mardien afgesproken, dat ik wel met haar het huis doorloop. Het is immers fijner omdat met zijn tweeën te doen. En ik heb toch de tijd. Morgen zal ik dat wel eens met mijn moeder bespreken. En ik zal haar direct even bellen. Zou dat is ook gebeurd. Wordt morgen vervolgd ...

Zo zien jullie dat ik onderwijl ik dit schrijf nog heel veel andere dingen doe. Een beetje opruimen, vaatwasser inruimen, vaatwasser uitruimen, en links en rechts een telefoontje plegen.

Wat fijn Coralie dat ook jouw waardes allemaal in orde zijn. Dat geeft toch een gerust gevoel hè?
Iedereen bedankt voor de felicitaties voor mijn waardes, en voor de felicitaties voor Tonny. Ik heb ze allemaal aan Tonny overgebracht. Hij was er erg verguld mee. Net zo goed als ik erg blij was.

En dan begint morgen een nieuwe week. Weer een drukke week. Met woensdag een bezoek aan de Arbo Arts. Ik hoop dat onze Janneke weer mee kan. Dat is natuurlijk de vraag, want ze werkt. Maandag hoor ik ja of nee....


zo rest me alleen nog wat foto's

Schoonzoon Timmie...


Schoonzoon Nicky...


Eén van de drie grijnssneeuwpoppen hangend voor het tentraam:


Het bier......


en de andere dranken....


het vlees en de vis....


en de andere toei.....



en natuurlijk ook het welkom....


alle foto's zijn gemaakt door Evelien:)

Mijn klaartje: Iedereen heeft het zo gezellig gevonden, voor herhaling vatbaar....ik heb een geweldige familie!! Waar onze vrienden naadloos bij inpassen...

zonnige dag en een fijn weekend verder..

9 opmerkingen:

  1. Dit ziet er supergezellig uit, Frieke!! Enne.... ook voor jou geldt natuurlijk: je moet je schoonzoon in ere houden! Wat een lieverd!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat ziet het er gezelig uit zeg :):)
    Wat fijn dat het allemaal zo geslaagd was.
    Knuffel Gisella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn hoor zo'n feest met al je dierbaren! Ik hoop ooit ook zover te komen. Ik geloof dat je zulke dingen zeker zo hard nodig hebt om op de been te blijven als medische zorg. Familie en een gezin , dat om je geeft! Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. blij dat het zo fijn was en dat iedereen tevreden was... hou ze maar in ere die familie van je!

    tricky

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel jammer dat Evelien het huis toch niet kan kopen hoor, maar vind dat ze het wel goed oppakt....laten we eerlijk zijn, krom liggen voor 'n huis is ook niet alles.
    Het ziet er allemaal heel gezellig uit, en wat heerlijk he, als er zovelen zijn die klaar voor je staan en spontaan vanalles voor je doen. Mwah, is nu al laat, maar als ik al dat lekkers zie krijg ik wel honger. Vind het heerlijk om te lezen dat alles zo gezellig was, kunnen jullie weer even op teren he.
    liefs Nonny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er allemaal lekker en supergezellig uit.
    Fijn dat het zo'n geslaagd feest is geweest.
    Houd ze allemaal maar in ere, die familie van jou!
    fijne zondag.
    liefs,
    Coralie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Frieke

    Allereerst nog gefeliciteerd met Ton
    ik zou nooit op het idee komen om een winter bbq te houden maar als ik dit allemaal ziet
    dan is het wel heel gezellig lekker en liefdevol voorbereid,en gelukkig heb ik ook 2 kanjers van schoonzoons die klaar staan dus vasthouden meid want ik ken dat gevoel heel goed


    Knuf, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat weinig vlees....had je echt wel genoeg? ;-)

    Wat een achtbaan aan emoties zo de laatste dagen voor je zeg...ik begin er enige ervaring mee te krijgen en ik neem mijn petje voor je af! Wat ben jij een sterk positief mens zeg!

    BeantwoordenVerwijderen