.

.

vrijdag 9 oktober 2009

Oefenen, oefenen, oefenen....

Ik ben weg aan het met de microfoon.
Ik ben een beetje aan het doen zijn van een boom om met een vorm van ik ben een beetje aan het schutteren met de vorm van vallen
soms helemaal niks te zeggen. Ik heb de woorden en zinnen in mijn hoofd, maar ze komen er niet echt uit. Ik moet dan ook niet gelezen en katten tegelijk. Ik moet gewoon doorgaan. Doorgaan mijn verhaal, en pas later alle correcties aanbrengen. De moeilijkheid is dan wel dat ik niet meer weet wat ik nou precies wil zeggen. En dat is best lastig. Maar we komen er wel uit.


Dit laatste stukje is helemaal niet zo slecht, er staan maar een paar fouten in. Ik heb dus door, dat ik eigenlijk gewoon moet praten, om de juiste tekst op papier te krijgen. Maar vaak praat je niet door, ik aarzel, bij elk woord, bij elke regel.

Ik ga mijn pillen maar eens innemen. Gisteren was bij de huisarts. Het was een kort bezoek, maar hij schreef mij wel een zwaardere doses van de tabletten voor. Zeker ook omdat de neuropathie zich uitbreidt. Ik krijg steeds meer last van mijn voeten. Voor volgende keer wil hij een dubbele afspraak houdt "dan hebben we de tijd om bij te kletsen "

Gisteren kreeg ik ook de oproep voor de griepprik in de bus.Tonny kreeg er ook een maar hij zei meteen al dat hij daar niet aan mee deed. Ik, zoals altijd, twijfel weer. Van verschillende kanten krijg ik verschillende meningen.Maar ik heb toch de neiging om hem te gaan halen. Ik heb nog even de tijd om over na te denken.


Met mijn moeder gaat goed. Ze is op controle geweest, de arts was heel tevreden. Er steekt wel een stukje bot uit. Maar zolang ze geen last daarvan heeft, laat hij het zo. De blauwe plekken zijn aan het oplossen, langzamerhand gaat zij er weer mee bewegen. Het kost allemaal wel moeite, maar ze is dan ook al 78 jaar.

Ik heb nog geen flauw idee wat ik ga eten straks. Gisteren hadden we macaroni. misschien ga ik wel iets met gemarineerde kip maken.... en ik heb ook tomaten die op moeten. Misschien moet ik gewoon maar eens even Googelen.

Mijn klaartje voor vandaag: ik weet het eigenlijk niet... ik heb niets specifieks vandaag... ik voel me een beetje sloom door die verhoogde dosis tabletten.. maar wat ik wel met jullie wil delen is het artikel van so Chicken.. zo herkenbaar...

Beste ...
Ik wil dat je deze week een risico gaat nemen. En ik vraag dat van je omdat ik denk dat we met z'n allen te graag in ondiep water blijven hangen.
Het maken van een wereldreis, je eigen bedrijf starten, een huis kopen, een presentatie geven en ga zo maar door. Allemaal zaken die veel mensen voor hun uit schuiven omdat ze het risico niet durven nemen. Ze zijn bang om kwijt te raken wat ze hebben, ze zijn bang om hun schepen te verbranden.
Er zijn echter veel risico's die het meer dan waard zijn om te nemen. Je kunt ontslag nemen en voor jezelf beginnen, als dat iets is wat je al heel lang wilt. Zeker als je een backup plan hebt voor het geval het mis gaat.

Een stukje wijsheid over risico's
"Een risico is niet meer zo eng zodra je hem genomen hebt."
Zodra je in het diepe springt en het risico durft te nemen vergroot je je comfort-zone. Misschien gaat het goed, misschien gaat het niet goed (dat maakt het een risico), maar in de meeste gevallen zijn de problemen in je hoofd groter dan in de werkelijkheid.

HUISWERK: Neem een risico!
1. Ga bij jezelf na wat je graag zou willen doen in je leven, maar wat je voor je uit schuift vanwege de risico's. Denk aan reizen, een eigen bedrijf etc.

2. Schrijf op wat je grootste nachtmerrie zou zijn wanneer je dit risico zou nemen. Wat kan er allemaal mis gaan?

3. Schrijf op wat je allemaal kunt doen om dit worst-case-scenario zo snel mogelijk weer ongedaan te maken.

4. Schrijf op wat het waarschijnlijke scenario is, en bedenk oplossingen voor eventuele problemen.
5. Overweeg voor jezelf of het je waard is om dit risico te nemen, zo ja, wacht er dan niet mee maar ga ervoor!

Schuif geen dingen voor je uit die je zo graag zou willen doen. Het leven is te kort om te wachten, want het juiste moment om bijvoorbeeld je eigen bedrijf te starten zal nooit komen. Analyseer het risico en durf het te nemen, liefst deze week nog.

Ik wens je een hele fijne dag verder!
Groetjes, Jelle


fijne dag allen

4 opmerkingen:

  1. mijn risico heb ik al genomen, door naar ijsland te gaan, ondanks de dialyse... en het is me heeeeel goed bevallen! dus er zullen er nog wel volgen ;-)
    welk middel krijg jij intussen voor de neurepathie?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Best wel aardig dat proggie! Ik kreeg gister ook de griepprik oproep, 3 injecties in totaal en ik twijfel ook joh. Fijn dat het met je moeder beter gaat en fijn ook dat de huisarts wat meer tijd voor je neemt. Misschien klaart het de lucht wat op. Ik heb spruiten gegeten, lekker wel weer.
    Een risico nemen, ik zou niet weten wat specifiek. Er vallen voor ons nog weinig risico's te nemen. We hebben geen verandering van baan, of emigratie meer in het vooruitzicht. Ik heb juist risico uitgesloten, door niet meer te roken al 2 en een half jaar, door op mijn voeding te letten.Ach we zien het wel, dikke knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk stopt de veregering van de neuropathie door de medicatie.
    Mij helpt ze in elk geval om de ongecontroleerde verkramping tegen te houden.

    Groetjes en prettig weekend,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben je nog steeds aan het oefenen misschien?!

    BeantwoordenVerwijderen