.

.

dinsdag 25 augustus 2009

Goed gesprek en luierpraat

We hebben een heel goed gesprek gehad met Ria Geerts, de mammacare verpleegkundige. Het was wel even zoeken voor we het ziekenhuis in Boxtel hadden gevonden met al die omleidingen....maar gelukkig waren we op tijd... om 11 uur....en op 10 over 12 rolden we naar buiten....Ik heb alle relevante gegevens en antwoorden op de meeste van mijn vragen.. een goede uitleg van de mogelijkheden en dan de betekenis van de bevindingen...

Wat de volgende stap is, weet ik nog niet... daar wil ik even rustig over nadenken...

Ondertussen zat Janneke bij mij thuis op Jaimey te passen en de hulp "in de gaten" te houden. Het was een invalkracht en die weet alles nog niet te staan... plus dat de meisjes van de thuiszorg niet alleen mogen zijn in een huis...Ze, die invalkracht Tamara, heeft wel wat in beweging gezet geloof ik... het bleek dat Sharon helemaal niet zo goed poetste...een beetje zichtwerk.. helaas ben ik niet in staat om dat te controleren.....en Tamara heeft daarover met de leidinggevende van thuiszorg gebeld... ik ben benieuwd wat daar uit komt...

Toen we thuis kwamen is Janneke gegaan en wij hadden de zorg voor Jaimey... op een gegeven moment wilde hij slapen en ik heb van alles geprobeerd op zijn bedje op te zetten... het lukt me niet... Tonny er bij gehaald: ook gen geluk....ik schrijf dit wel hel gemakkelijk op: Tonny er bij gehaald, maar Jaimey en ik waren boven en Tonny ergens beneden.. Het jochie alleen boven laten was geen optie.. dus we zijn weer naar beneden gegaan.. Ik kan Jaimey niet tillen, maar hij kan zelf de trap op en de trap af.. alleen hij gaat de trap af achterstevoren.. en ik loop dan voor hem de trap af.. ook achterstevoren.. kun je het plaatje maken?? welnu dat gaat dus heel wat langzamer dan gewoon..Tonny erbij.. wij allen weer naar boven.. Jaimey ook.... maar Tonny had ook geen succes met het bedje.. wat hij ook probeerde: het kwam niet goed in elkaar.....dus we togen maar allemaal maar weer naar beneden.....

Na een paar uur kwam Evelien.. en die had het bedje in vijf tellen opgezet...ach het is een weet...morgen kan Jaimey hier dus wel naar bed....
Ik heb hem ook een schone luier om mogen doen... natuurlijk eerst verkeerd om... ik heb die papieren luiers niet gewoon hè.. in mijn tijd waren het gewoon katoentjes...ach ik leer het allemaal wel weer... of meer nog .. ik haal het wel weer op...

Ik had nog meer te melden maar helaas ben ik dat vergeten.. komt wel weer...

mijn klaartje: het goede gesprek met Ria en haar uitspraak: "Wat ben jij afgevallen" dat terwijl mijn invalhulp een uur daarvoor had gevraagd of ik in verwachting was........

grts

1 opmerking:

  1. Fijn dat het gesprek goed is gegaan, dan kom je niet thuis met het idee , waarom ben ik er naar toe gegaan als ik toch niks wijzer wordt. Dat is altijd zo frustrerend. Met een lachje lees ik je Jaimey verhaal. Ik was gister ook weer aktief als oppas, werd getracteerd op 3 poepbroeken, lol! Sja de moderne dingen hé, autostoelen, maxi cosy, wij tobben soms ook zo om ze in de auto te krijgen, Deb en Jochem niet hoor. Ik heb voor Fenna een babycot gekocht. Dat is een slaaptent. Staat zo, maar als je hem op moet vouwen om weer in de tas te doen? Brrrrr...... Fijn dat de invalhulp een scherp oog heeft, minder leuk dat ze denkt dat je op jouw leeftijd nog een baby gaat krijgen. Maar ja, aan de andere kant, dan zie je er blijkbaar jong genoeg uit hé? Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen