.

.

donderdag 2 juli 2009

Weer mooi weer

weet je wat zeer doet... je duimnagel tot bijna het midden inscheuren.. dat deed ik dus vanochtend toen ik de rolgordijnen boven op wilde trekken.. dom ja.. ik weet het maar ik kan het niet anders als met mijn nagels.. en die zien er sinds een paar weken heel brokkelig uit... en nu gaan ze ook brokkelen.. verlate uitwerking van de chemo denk ik.. want in die tijd hebben mijn nagels het prima gedaan.. dat in tegenstelling tot haren.. ach inmiddels weet ik het wel: ik zal echt alles meemaken..maar ook te boven komen.. dat worden dan toch hulpnagels voor Janneke's trouwen.. straks gelijk even met Evelien over hebben..

Mijn eten van fruit en thee en fruit en water heb ik maar weer terzijde geschoven.. dan denkt mijn lichaam: crisis, en slaat hij alles op...niet slim van deze kant.. ook dit al niet..
Ik heb dan toen net een boterham naar binnen gewurgd.. want dat is het wel.. kon ik tot voor een paar weken lekker boterhammen eten.. dat is nu veel en veel minder.. zoveel minder zelfs dat de bakker op markt vroeg of we aan het lijnen waren..want in plaats van de normale 10 halve had ik nu maar 4 halve nodig.. en die waren voor Evelien.. Ik heb nu nog 5 halve in de vrieskist liggen.. meer dan zat tot volgende week..

We krijgen vandaag de derde tropische dag op rij hier in het zuiden.. boven de 30 graden... het is niet leuk meer...ja wel als je kunt zwemmen of zo.. maar dat zit er hier niet in.. dus ik ga straks maar weer lekker op mijn schaduwplek zitten.. al is die ook heet tegen 12 uur..vanwege de stilhangende lucht hè..

Gisteren heb ik best hard gewerkt voor mijn doen.. tussen mijn leerlingen door had ik nog een gesprek met iemand ie volgend jaar de opleiding RT gaat volgen.. leuk gezellig gesprek alleen achteraf heel heel vermoeiend.. dat kan ik toch allemaal niet aan.. dat kost me te veel lepels..en markt, mensendieck, leerlingen, gesprekken en de nodige telefoontjes...dus vandaag neem ik even een stapje terug...alleen vanmiddag met Evelien naar de Makro..en wat rommelen gewoon.. ik zie wel..

Morgenmiddag herceptin... morgenochtend fysio... en dan is de week weer om..

@Olie haan: dat komt omdat een haan zich heer en meester voelt en kraait van kijk mij nou.. maar een meer wetenschappelijke ahum verklaring zou kunnen zijn dat de haan zo een beter evenwicht heeft... tegenhellend naar de beweging..als jij vooruit schommelt kijk je ook omhoog en niet naar beneden ... anders heb je de neiging eraf te vallen , maar ook om de vaart eruit te halen...

@Ollie Billy.. graag!!

@Greet: dat weet ik toch meid.. jullie hebben het nu kei en keidruk met laatste schoolweken, jullie boek enzovoort.. nee... dat komt wel goed..

@Trudie: .. ik zie meteen zo'n ballonmannetje en vrouwtje...
pas op dat jullie niet klappen hè..

Het is weer boren, timmeren en meer van die gein hiernaast.. het lijkt wel of ze geen goed gereedschap hebben om iets in die steenharde muren van onzen huizen te boren...ik hoop echt dat het nu snel klaar is.. ik schrik er zo van en het geluid is zo hard...

Mensen allemaal een fijne dag.. doe niet te veel, geniet van de stilte...eh.. stilte... je moet al die vogels eens horen hier.. het kwettert en doet dat het een lieve lust is..

Mijn klaartje van vandaag: gisteren heb ik me toch maar aangemeld op het Borstkankerforum...en ik kreeg daar zo lieve reacties.. zomaar..waarom ik me heb aangemeld.. ik weet het nog niet precies.. wellicht om op zoek te gaan naar iemand die ook zoveel bijwerkingen heeft...maar dat heeft eigenlijk geen nut..

En ik heb nog een klaartje.. kijk nu toch eens wat ene prachtige dag we weer hebben..

grts

2 opmerkingen:

  1. Zo , dat doet zeker zeer! Ja het is heet hé, het is zo benauwd heet, dat is de boosdoener. Je kunt er best wat aan hebben hoor, zo'n lotgenoten forum. Deb zit ook bij éen sinds ze zwanger probeerde te raken, ze zit er nog. Als het niks voor je is , ben je toch zo afgemeld. Met dit weer moet je je lepeltjes maar opsparen hoor. LOL... ik voel me zo'n ballonnetje echt waar, wie komt me doorprikken?
    Hou je hoofd koel vandaag, knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @: Haan ; Neen het is om hierboven te danken dat ze geen slipje aan heeft... Hahahahahaha ;.)

    BeantwoordenVerwijderen