.

.

woensdag 29 juli 2009

"jesterij"

Het is alweer vroeg... maar ik slaap tenminste... dat pakt niemand me dan af....straks ga ik even naar de markt enzo... misschien alvast wat voor het ontbijt zaterdag inslaan al staat dat op losse schroeven.. heel jammer hoor....ach ik maak er een simpel ontbijtbuffet van.. dan kan toch iedereen wat eten...


Gisteren kreeg ik een brief van de schadeverzekering... ze willen bekijken of het voor mijn huishoudelijke hulp afgelopen jaar wel nodig was om geheel te drukken op de geleden schade, door de kanker en de chemo enzo had ik immers ook hulp nodig gehad... ik zie de bui al hangen.. daar komen ze nooit uit...

Ik heb nog niets van de ING terug gehoord... dus mijn aangifte ligt te wachten.. hopelijk krijg ik deze week nog wat te horen, dan kan het weg...

Ondanks dat ik eigenlijk vrij weinig te doen heb, lijk ik tijd te kort te hebben.. ik kom ook bijna nergens toe...het bekende energie probleem... neem nu Mieke even terug bellen.. daar denk ik 's nachts aan, of laat in de avond.. of net nu.. maar dat is zo vroeg.... het komt er alleen niet van... niet omdat ik niet wil.. maar omdat... tja.. omdat waarom eigenlijk.. en dat heb ik met meer dingen... maar Mieke als je dit leest... ik denk aan je.. ik ben blij voor je.. ik bel je echt... ik stuur een kaart...

Mijn bramen bibberpudding is matig gelukt... de gelei wordt niet echt consistent LOL, dat ligt toch aan de hoeveelheid gelatine.... net te weinig...
Maar de smaak is heel lekker... een beetje zuur zoet.. het is eigenlijk net een panna cotta, maar die gaat met room...en is zoeter...

Ik ga naar de markt .... en even langs de blokker voor wat plastic slingers.. ik heb wel vlaggetjes maar die zijn van papier...
Volgens mij komt Evelien ook nog met Jaimey.. die was gisteren ook hier en heeft zich kostelijk vermaakt met magneten.....

Fijne dag allen

en mijn klaartje: Evelien heeft een baan..... ze gaat post bestellen in Sint-Gestel en ze begint de 17de augustus... ik ben zo blij voor haar... ze krijgt haar leven weer in de hand, op de rit en voor elkaar.. samen met haar Nicky....

grts






PS.....
A jester, joker, jokester, fool, wit-cracker, prankster or buffoon was a person employed to tell jokes and provide general entertainment, typically by a European monarch. Jesters are stereotypically thought to have worn brightly colored clothes and eccentric hats in a motley pattern. Their hats were especially distinctive; made of cloth, they were floppy with three points (liliripes), each of which had a jingle bell at the end. The three points of the hat represent the donkey's ears and tail worn by jesters in earlier times. Other things distinctive about the jester were his laughter and his mock sceptre, known as a bauble or marotte.

1 opmerking:

  1. Fijn voor Evelien zeg, gefeliciteerd! Ja nog 3 dagen met vandaag mee, spannend. Zal wel weer een gesteggel worden met die schadeverzekering, hoef je ook niet blij mee te zijn. Spaar je lepels lekker op voor zaterdag meiske, dan heb je ze hard nodig. Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe nichtje! Ik heb er 2 weken terug één bij gekregen, ook een kleinkind van een zus, net als jij. Ze heet Lynn. Toevallig lees ik in mijn boek ook over een jester, ik kende die term wel. We hadden in de tijd van Amalia het Boheemse koningspaar wonen aan de Kneuterdijk in een paleisje. Ze waren van Engelse komaf, weg gejaagd uit Bohemen en hebben toen domicilie in Holland gekregen. Die hadden een jester bij zich, Andrew genaamd. De Hollandse goegemeente vondt dat maar niks, malligheid. Als je nu leest wat die al die vorstenhuizen die hier destijds neergestreken zijn het vaderland hebben gekost. Dan mogen we nu niet eens klagen.Hou je haaks hoor, knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen