.

.

woensdag 15 april 2009

volle dag

Het was vannacht halen en brengen.. ik heb heel slecht geslapen. Nu eens niet door mijn gedraai, maar door Tonny. Hij lag te kermen en te woelen, te draaien en te kreunen..... ik heb echt medelijden met hem  maar ik kan niets doen. Hij heeft tabletten van de huisarts gekregen, maar die werken blijkbaar niet of nog niet....en hij slikt paracetamol bij het leven....weinig effect helaas voor hem....uitzieken met pijn is dus de boodschap....

Gisteren drainage therapie, vanochtend mensendieck. De drainage had vannacht de bekende omgekeerde werking, de mensendieck van vandaag is tja.. wat zal ik zeggen.. vreemd, vermoeiend, maar toch voelt het goed.. dus ik ga er echt voor. Fieke is een gezellig leuke vrouw, heel praktisch ingesteld, geen moeilijke woorden of moeilijkdoenerij. En Mau is gek op haar...

Ik was al vroeg naar de markt voor brood, verder niets.. het was best lekker weer al.. nu is het middag en de zon schijnt dat het een lieve lust is..helaas mag ik nog niet in de zon. "Het is beter van niet" omdat ik nog bestralingsplekken heb in mijn nek en op mijn schouder....en met de medicatie die ik krijg is zon ook niet het beste .. temeer omdat ik zonneallergie heb.. dan krijg ik jeuk op jeuk....hoewel.. ik mag nu echt niet klagen.. het jeukt wel.. zo heel af en toe, maar dat is te houden....laat ik het lot maar niet verzoeken.

Ik heb net weer een mooi staaltje bureaucratie van de zorgverzekeraar meegemaakt. Jullie weten dat ik elke keer met de taxi naar het ziekenhuis ga als ik zo'n kuur krijg. Je krijgt steeds toestemming voor 6 maanden en dan moet je een nieuwe aanvragen. Dus dat heb ik keurig gedaan nadat ik CZ gebeld had om te vragen hoe en wat. Ze stuurden me zelfs het formulier toe..heel klantvriendelijk dus....maar op de een of andere manier had ik het niet helemaal ingevuld, dus ik kreeg het vandaag terug. Ik snapte het eigenlijk niet.. er stonden dingen gearceerd die ingevuld waren, dus ik heb maar even gebeld. En dan blijkt dat ik helemaal gen formulier hoefde in te vullen.. een simpel telefoontje naar de afdeling Medische beoordelingen was voldoende geweest om een verlenging van 6 maanden te krijgen..."nee", de mevrouw aan de telefoon snapte ook niet waarom ik een formulier moest invullen. ze snapte niet wat haar collegaatje had bedacht... oké.. het is nu geregeld..ik heb 6 maanden verlenging, ik hoef geen formulieren meer terug te sturen.. alles is zo in orde.

Mijn klaartje voor vandaag: vanochtend zag ik een merel die in onze uitgegraven tuin hard op zoek was naar pieren....zo'n koddig gezicht toen hij er één had en hij de tweede wilde oppikken....

3 opmerkingen:

  1. Nou das ook vreemd, maar het is gelukkig wel in orde en heb je vervoer. Arme Ton, ik hoop dat de medicarie snel helpt. Ik heb wel even in de zon gezeten, maar niet lang. Wel lang genoeg om een soort van vakantiegevoel te krijgen, wat nutteloos is, dat is nog lang niet aan de orde. Ik hoop dat de mensendieck je goed gaat doen, je gevoel is goed, de kat is tevree, goede tekens allemaal dus. Laten wij genieten van deze dag, voorlopig de laatste droge hoor ik, knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi mieke-klaartje met die merel en die pier... ja, mieke en beestjes, dat ging goed samen hé!
    sterkte, ook voor jou hé meid! en dank voor je lieve woordjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoezo, de drainage had vannacht de bekende omgekeerde werking?
    Ik ben ook begonnen met oedeemtherapie. Vanochtend was ik er voor de 2de keer.
    De therapeute vertelde mij dat ik niet in de zon mocht zitten ivm de oedeem. Dit was nieuw voor mij, wel wist ik dat ik op moest passen voor de zon ivm de bestraling.

    Wij hebben trouwens een leuke stunt gehad zojuist.
    Ik heb een senseo koffieapparaat en de krant staat vol met berichten dat die apparaten om veiligheidsreden terug moeten naar de fabriek. Ik dus vanochtend meteen kijken naar het serienummer enja hoor....type HD 7810.
    Lèon wilde (niets wetende) na z'n werk een kopje koffie maken en wat denk je..... hij krijgt de klep niet meer open.
    Ik vertel hem de berichten uit de krant en ga ook nog even de productiedatum op het apparaat raadplegen.
    Wat blijkt nu, ons apparaat is van een goede???? productiedatum, niks aan de hand, maar al met al krijgen we de klep niet meer open en kunnen we nu ook geen koffie meer drinken.
    Lèon lag dubbel van de pret, zie je het voor je.
    Dus als je morgen in de krant leest " type HD 7810 productiedatum 04411", dan is dat ons senseootje...
    Nu, maar over op de thee!

    groet,
    Coralie

    BeantwoordenVerwijderen