.

.

maandag 13 april 2009

kippengescharrel

Tonny heeft de hele nacht zo'n beetje rond gespookt.. pas tegen het einde van de nacht om een uur of 6 viel hij in slaap.. waar ken ik dit van?? Ik heb zo'n medelijden met hem, gordelroos kan zo pijnlijk zijn.. en dat is het bij hem ook.. toen ik het gisteren thuis bij mijn moeder vertelde, hadden Ad en Mardien het ook gehad, natuurlijk, maar zij hadden er geen van beide last van gehad..gelukkig maar voor hen dacht ik…. Tonny heeft goed pijn en jeuk..dus hij is zowaar aan de paracetamol…en hij gaat morgen naar de dokter. Goed zo wan ik ben er niet gerust op.. het is besmettelijk en mijn weerstand is laag. Niet zo laag als toen bij de chemo's, maar gewoon door alles bij elkaar…

"We worden ouder", was de verzuchting van Tonny en mij tegen elkaar," we kunnen niet meer de dingen doen die zo gewoon lijken en die onze dochters met hun partners moeiteloos volbrengen." Aanleiding van dit verzuchten was het etentje bij Evelien en Nicky. Voor het eten zaten we buiten. Toen was het nog een aangenaam temperatuurtje. Na een goed geslaagd diner wilden de kinderen weer buiten zitten op de nieuwe lounge set… begrijpelijk, maar ik had het al wat koud gekregen binnen. En bij het daarna , het was inmiddels 8 uur, buiten was me echt te koud. Na een half uurtje zijn Tonny en ik naar huis gegaan. Ook Tonny was steenkoud geworden…en dat terwijl Janneke en Evelien nergens last van bleken te hebben.. Het heeft echt lang geduurd voor ik weer wat warmer werd en uit eindelijk ben ik van armoede maar naar bed gegaan…..

Het diner was er één van 5 gangen. Lekkere bloemkoolsoep, en mmmmm.. asperges…. je kunt wel merken dat Nicky eigenlijk kok van beroep is…net die finishing touch overal op….Het was een geslaagde 1ste Paasdag.

Hoe contrastrijk is dan het bericht dat Mieke is overleden.. ook op 1ste Paasdag ..leven en dood ontmoeten elkaar weer. En kanker is een sluipmoordenaar.

oja ik lees momenteel het boek "De Hartbewaakster"van Elle van Rijn..een aanrader:
Anna leeft haar leven op uiterst zorgvuldige wijze. Ze doet haar best om niet op te vallen, ze is vriendelijk en behulpzaam, ze draait dubbele diensten in het ziekenhuis op de hartafdeling, ze bezoekt om de dag haar demente vader in het verzorgingstehuis en de enige seksuele escapades die ze heeft, zijn virtueel.
Kortom een vrouw waar niemand wat op aan te merken kan hebben. Maar dan wint ze de loterij – of beter gezegd: ze heeft ooit het winnende lot in haar bezit gehad. In elk geval komt er een einde aan Anna's kleurloze bestaan en stapt ze in een wervelstorm vol spanning, moed, wanhoop, angst en liefde


Ik heb wel een klaartje hoor.. het wat pipse bruine hennetje loopt weer kwiek rond.. ze zal wel ei-nood gehad hebben…maar het is weer een leuk gezicht, die scharrelende kippen….ik had ze wat druiven gegeven.. die bruine hennen weten precies wat het is en hoe ze het moeten aanpakken…ik moet hier om glimlachen.. het is en koddig gezicht..

2 opmerkingen:

  1. Ach meid, laat ze toch lullen, sommige mensen hebben alles meegemaakt maar nooit ergens last van, gelukkig maar voor hen, ik hecht weinig waarde aan zulke verhalen. Al zijn ze soms ook om je op te peppen bedoeld. Ik las het van Mieke, ik heb haar kaars laten branden zaterdag, gister ging hij langzaam uit en ik las het berichtje, je wordt er stil van.Fijn dat het etentje lekker was en ja we worden ouder, gelukkig wel! Het is af en toe lastig met kwalen en kwaaltjes en beperking, maar tegelijkertijd zo lekker, je hoeft niet meer zonodig, een gezin beginnen, een flatscreen kopen , een nieuw huis uit je bed voor huilende kindjes. Ik vind het ook koud nu, maar ja het is nog geen zomer, zwoelte is er niet. Ach doen we een vest aan joh, tot morgen! Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe is het nu met Tonny,gaat die straks naar de dokter?
    Het lijkt me namelijk maar niks dat hij er zo last van heb.
    Ik heb het gelukkig nooit gehad,wel eens gehoord dat het een broertje/zusje van de waterpokken is maar of dat ook zo is ik weet het niet.

    Fijn dat je eerste paasdag goed verlopen is.

    Verschrikkelijk he dat Mieke overleden is,voor haar is het goed zo geen pijn en geen strijd meer...alleen dat Dieder met de kinderen achterblijft is verschrikkelijk...

    Koud nee gelukkig niet we hebben heerlijk de avonden bij de tent gezeten,alleen de nachten waren nog best koud brrr.

    BeantwoordenVerwijderen