.

.

zaterdag 6 december 2008

moe, misselijk en paars

gisteren heel de pakjesavond doorgeslapen, maar goed dat er niets gepland stond.. al speel ik dit jaar wel voor sint en kerstman tegelijk.. Janneke heeft een koffiemachine van déLonghi gekregen.. die wilde ze graag hebben en Evelien een nieuw matras, dat was hard nodig.. dus moeder is een kleine 800 euro armer, maar het zat eraan, dus graag gegeven aan die meiden.. ze doen zoveel en betekenen zoveel voor mij en Tonny..

zoals ik gisteren al meldde: mijn chemo van 2de Kerstdag is nu op 1ste Kerstdag gepland... minder leuk voor Tonny, maar voor ons kerstdiner van 2de Kerstdag wat gunstiger..het wordt toch een gourmet met een beetje van de slager en heel veel van ons zelf...ik krijg hulp van Nicky, mijn schoonzoon, die van huis uit kok is.. dus dat is ook geregeld.. en op 1ste kerstdag eet ik niet...dus Tonny maakt zich zelf wel wat .. ik heb genoeg in de vrieskist weer..

De geplande merenguetaart worden losse taartjes gevuld met rood fruit versierd met een kersensaus met kerstblaadjes van chocolade....het recept komt er aan.. verder is mijn moeder weer thuis van haar heupoperatie dus mijn tafeltje-dekje gaat beginnen..

wat dachten juille van een "Smoor" (een soort Indonesische hachee) van varkensvlees (210 cal -5gram vet- 30gram eiwit en 11 gram koolhydraten per portie) of van karbonades in portsaus (510 cal, 43 vet,21 eiwit, 7 kh) .. zo heb ik nog wel een paar recepten.. een beetjs van een ander en heel veel van mij zelf.. dus ze komen er aan hoor... ik heb ook nog een lekker scholrecept in wijnsaus...

Van virtueel proeven krijg ik gelukkig absoluut niet meer trek.. minder zelfs... ik kreeg dat vroeger (eerst voor de chemo) juist wel.. ik hoefde maar door de winkel te lopen en ik had me toch trek.. maar nu is alles anders.. jammer, want een goede kok moet zijn gerechten wel proeven.. en daar ben ik nu afhankelijk voor van derden.. lees Tonny, maar die proeft echt anders als ik zou doen.... recepten verzinne kan voor mij dus geen kwaad..LOL

de broek die ik heb gekocht via marktplaats is fantastisch.. ik heb hem nu voor de derde dag achtereen aan en hij is nog steeds mooi van pasvorm...
al heeft de chemo er weer voor een kilo bijgezorgd.. gisteren sprak ik mijn dietiste uit het ziekenhuis.. zij was heel tevreden ondanks die gewichtschommel.. ik blijf dat binnen de 5 kilo houden dus prima.. zodra het over de 5 kilo gaat moet ik aan de bel trekken..

ik heb wel nog gisteren banketstaaf en speculaasstaaf op, in het ziekenhuis, .. ja, ik ben weer wat gaan snoepen.. raar eigenlijk, want het proeft naar metaal allemaal en geeft een heel rare structuur in mijn mond, maar de uitwerking van de suikers is fenomenaal..

ik heb net uitgeteld hoeveel kerstkaarten dit jaar verstuurd mogen worden.. ik kom nu al op de 35 aan familie, vrienden en buren.. straks alle adressen maar eens op een rijtje zetten.. de meeste weet ik wel, maar dan mis ik net de postcode of/en het huisnummer.. tenminste van familie.. en vrienden.. daar rijd of fiets of loop ik zo heen..kennen jullie dat.. ik heb gelukkig alles ergens staan..op mijn hoofdpc op kantoor....

goed.. mijn handen zijn nu helemaal paars.. ophouden met tikken betekent dat.... i weet nu wanneer ze paars worden.. dacht ik eerst gewoon spontaan...niets is minder waar.. ze verkleuren zodra ik wat ga doen.. en dat is best veel.. een blaadje oppakken, tikken, koffie halen.. noem maar op.. het is niet eens zwaar... kun je nagaan hoe vaak je iets pakt .. mijn huid is nu zo dun dat het minste of geringste ook een wondje betekent.. daar dus ook opletten.. want daar helpt geen pijnstiller aan.. nog niet:)


1 opmerking:

  1. Klinkt lekker meidje, wij gaan tweede kerstdag met een groot deel familie doen, we doen allemaal wat. Een het voorgerecht , weer een ander het vlees, ik doe de toetjes. ze kiezen voor ijs, dus ik heb een makkie. Niet teveel pakken dan maar met die handjes. Fijn dat je broek bevalt. Nee ik geef geen dure kadoos, ik heb de kids al zoveel tussendoor gegeven dit jaar, het is welletjes. Gister weer sint voor de kleinkinderen, kosstte ook weer aardig wat. Vandaag de verhuizing gehad van Samantha, althans de spullen, ze is nog hier. Morgen koffertje pakken en dan ff een paar daagjes weg. Het moet ff. Je hoort me weer meidje! Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen