.

.

zondag 23 november 2008

gebrabbel.. heel veel gebrabbel

het is alweer zondag.. mijn moeder is er niet. een weekendje bridgen in Zeddam. Dat doet ze elk jaar,dus ook nu. Dit was één van de redenen waarom ze de heupoperatie steeds heeft uitgesteld. Ik kan dat wel begrijpen hoor, maar slim vind ik het niet. Nu zit ze met Kerst en Oud en Nieuw met de brokken.. als je zo kunt spreken, en legt ze een enorme wissel op haar dochters en schoonzonen. Magda en Berry zijn er niet, die zijn dan skieën.. gelijk hebben ze, ik ben nog steeds chemoïg en Tonny is niet familiebehulpzaam.. nooit geweest, dus nu ook niet.. het komt dus op Mardien en Ad neer.. en dat vind ik heel erg.. dus ik zal wel kijken wat ik in die tijd kan betekenen.. en mijn moeder: die vindt het allemaal doodnormaal.. ze is altijd heel egoïstisch geweest, en dat is ze nog steeds.. ze kijkt niet echt veel verder dan zichzelf... ja voor het oog van het kerkvolk wil ze wel eens een uitspatting doen van interesse, maar die is er niet echt.. ach. we weten niet beter.. gelukkig hebben we elkaar...

zo genoeg over zorgen over iets wat nog meer dan een maand weg ligt.. maar jullie zien.. ik denk tenminste al weer verder dan vandaag en niet zo egocentrisch meer.. er komt een eind aan dit hele verhaal.. daar ben ik zeker van...

aan dit verhaal zien jullie al dat het beter gaat.. ik ben zo goed als pijnloos.. en dat is fijn.. dan neem ik de misselijkheid en tatelheid en ondefinieerbare moeheid gewoon voor lief.. samen met alle medicijnen ben ik nu een hele meid! Ik moet alleen opletten met opstaan enzo.. dan wankel ik alle kanten op en moet ik echt oppassen niet onderuit te slaan.. gelukkig heb ik muren, stoelen en tafels zat om me te ondersteunen..

ik zit nu op mijn lappie want mijn kantoormachine is hard aan het werk met branden van films.. maar ook met compressie van films.. ik heb een aantal films gedownload voor dual layer (dvd9).. maar die wil ik gewoon op dvd5 hebben.. dus compressie vereist.. dat doe ik met dvd shrink.. alleen als ik een iso bestand heb, moet ik dat eerst uitpakken met winrar in een vob bestand met audio en video ts mappen.. dat is ook een hele weg... maar goed.. ik heb de tijd.. het zijn kerstfilms:)...en dan te bedenken dat ik ze vaak maar één keer zie en dan weer weggeef...

Tonny is zometeen schieten in Helmond.. ik heb het rijk dus weer alleen.. maar goed ook, want ik moet voor woensdag wat TTR's interpreteren zo goed en kwaad als dat gaat.. die zijn afgelopen woensdag afgenomen.. ik denk dat er één of twee leerlingen kunnen stoppen.. dan geeft weer ruimte voor de volgenden... maar eerst even goed doorpraten met Anke en de ouders natuurlijk.. ik krijg aanmeldingen genoeg voor clair....alleen meer voorgezet dan basis momenteel... ik moet dus ruimte geven -virtueel - voor basisschoolleerlingen.. dan komen ze vanzelf.... en mijn website eens in orde maken.. jammer dat dreamweaver niet op deze laptop wil starten.. ik weet nog steeds niet waaraan dat ligt.. volgens mij heb ik alles al geprobeerd.. maar waarschijnlijk toch niet want anderen lukt het probleemloos..

recepten maken zit er even niet in.. dat kost me meer energie dan ik nu kan leveren...ik eet vandaag denk ik een kip /rijst schotel met paddestoelenroerbakgroentes... Tonny zal het wel weer niet moeten.. dan neemt hij maar en stuk vlees uit de vriezer...
ojee.. battery low.. dus even opladen voor alles weg is.. dat gaat toch wel snel hoor... maar dat is bekend... ik kan een andere batterij aanschaffen die een langere werkduur heeft, maar dat is eigenlijk niet nodig.. ik kan immers overal op stroom werken.. wat ik nu dus moet gaan doen... zo is gebeurd....

het is echt een bericht in etappes aan het worden.. ik word heen en weer getrokken tussen kantoor, keuken en huiskamer.. ik ben kip aan het ontdooien want die moet in de marinade..dat smaakt wat lekkerder dan kale kipfilet in een schotel.. ondertussen was het branden klaar op de kantoormachine en het omzetten.. daar even weer wat nieuws aanzetten.. en wilde ik toch een kopje koffie.....
ondertussen kijk ik naar de bbc prime .. een of andere kok Thompson geloof ik.. die tuinkabouter met die ronde neus bedoel ik.. is aan het koken..hij doet dat op zo'n huis tuin en keuken manier.. gewoon leuk om te zien..onvoorstelbaar dat hij een aantal goed lopende restaurants in Engeland bezit..hij maakt nu eggs benedict.. maar volgens mij doet hij het anders dan ik ken...wel veel boter weer toegevoegd.. dat is de Engelse keuken.. veel boter en room en slagroom.. maar dat is allemaal te vervangen door kookroom light en veel minder boter.. onee ik zie het al... het was de hollandaise saus erover heen.. over de tomaat en het ei op een broodje.. ziet er wel lekker uit...

zo mijn koffie is ondertussen afgekoeld..ik ga maar eens afsluiten hier.. het is een hoop gebrabbel.... even door de taalscanner halen.. deze is wel niet zo goed.. hij haalt niet alle fouten eruit.. maar toch heel wat


mijn klaartje voor vandaag: ik zag vanochtend wat meer haar op mijn hoofd terug.. geen korte stekeltjes meer, maar donshaar..wel wit...dus verwacht niet te veel van zo'n blonT geval:)

grts


1 opmerking:

  1. Wat een verhaal! Het doet me glimlachen, ben blij met je! Fijn dat je minder pijn hebt. Hoop dat het zo blijft! Ja de engelse keuken lijkt mij ook niet zo, ben benieuwd wat wij in februari te eten krijgen! Ja moeders, moeders hebben ook zo hun gebreken, soms erg lastig ja om daarmee om te gaan.Wij zijn net uit eten geweest in een klein knus zaakje, Hans zijn moeder had vandaag jarig geweest. Ze zou 105 zijn geworden. Ik vind het zo fijn dat we dit toch ter hare ere al 12 jaar doen met broer en zussen. Ik wil ook zo wel herdacht worden als het zover is. Lijkt me leuk! Meiske ik wens je succes met alles wat je nog moet doen, morgen weer maandag. Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen