.

.

zondag 21 september 2008

Eten met smaak

zondag alweer..de wereld is nog rustig hier.. er hangt een dikke mist die alles buiten sluit of juist binnen houdt. Ik moet vandaag eigenlijk twee handelingsplannen maken... nouja maken... ze zitten al in mijn hoofd..de programma's zijn al klaar, maar de hp's op papier nog niet.

Ook wil ik de mogelijkheid van PGB voor een leerling van mij even bekijken. PGB is een persoonsgebonden budget. Dat is speciaal voor mensen die kosten maken door hun ziekte, stoornis, belemmering of handicap. Bij handicap is het meestal geen punt. Dan is die PGB allang aangevraagd. Maar zodra je in de belemmering en/of stoornis fase zit, lijkt het haast niet voor te komen. Mensen weten er ook te weinig van en modderen door met hun centjes om alles te kunnen bekostigen. Maar goed.. dat is even googelen en daar dan mensen op wijzen.

De pijn in mijn borst en oksel bljft prominent aanwezig. Ik weet niet precies wie ik daar voor moet bellen.. de huisarts kan hierin niet veel, behalve morfine voorschrijven en dat wil ik nu even niet. En bel ik het ziekenhuis dan moet ik weer naar spoedeisende hulp en ben ik zo weer een hele dag kwijt. Daar zit ik echt niet op te wachten. Dus ik probeer het tot donderdag vol te houden. Gewoon met paracetemol.. dat helpt een heel klein beetje en brengt de pijn terug naar een 6-je op een schaal van 10. Anders is het wel een dikke 8.

Gisteren heb ik heel lekker geitenkaas met honing, omwikkeld mer serranoham, gebakken in olijfolie, beetje knoflook en citoensap gemaakt. Goede smaak voor de verandering, en ik had pindasoep.. dat proefde ik ook. Zo zie je maar... even zoeken en er komt wel wat.... voor vandaag heb ik mosselen op het menu staan. Met italiaanse roerbakgroente, wat witte wijn, knoflook en citroen.. en dan opdienen met een kruidensaus. Misschen kook ik er nog een pasta bij als body...maar dat zie ik nog wel..

Als ik dit zo neer schrijf, komt mijn maag omhoog, maar dat is straks wel weer weg.. ik ga een kopje thee drinken. Rooibos voor de verandering... ik wil weer normaal gaan leven....

allemaal een heel fijne zondag...

grts

2 opmerkingen:

  1. Je lijkt wel een kookboek, lol! Maar het klinkt allemaal gezellig. Hoop dat de pijn te dragen blijft en je rooibosje erin blijft. Ik was er al uit om half 9 en vond het maar koud ondanks de zon. Sja de pgb's hou op , schei uit. Je wilt niet weten hoeveel formulieren, instanties en weet ik wat wij hebben gehad voor Samantha. Na 9 maanden hier inwonen is er nu eindelijk wat geregeld. Ze had wel een pgb, maar onder beheer van haar rt instituut. Wat betaalden die daarvan? Haar zorgverzekering en hun eigen tarief voor de sessies. Wij en zij kregen nop nada niks, ik heb 9 maanden betaald voor een kind dat niet van mij is. Leve de zorg! Jij ook een hele fijne zondag meiske, knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat klink positief :):) Fijn dat je weer wat smaak krijgt en pindasoep is heerlijk:):)
    De nasi gisteren was heerlijk veel te veel maar morgen kliekjesdag hihi
    Vandaag eten we aardappels witlof en kip(na ja kip het lijkt een kalkoen zo groot :)) en een lekkere vlaflip na mmmm
    Mosselen brr die mag je houden hoor jakkie.

    pgb praat me er niet van elke keer hebben we gedonder met de pgb van Jacob en die van Nick loopt zo soepel,een gezin en zo veel moeite doen met de een rn ja die zorgboerderijen zijn niet te betalen... maar voor hun heerlijk.

    Jij ook een hele fijne zondag meis en net als ik positief blijven he/

    BeantwoordenVerwijderen