.

.

maandag 21 april 2008

een kies minder



Vanochtend gelijk om 8 uur de tandarts gebeld.. mijn hele gezicht was eens zo dik aan de rechterkant... zelfs mijn oog zat dichtgedrukt. Op mijn vraag of ik bij hem moest zijn of naar de huisarts, vertelde Toorenmans assistente mij dat als de ontsteking van een kies kwam, ik naar de tandarts mocht.
Om 11 uur kon ik terecht. Goedennorgen, hoe gaat het nu, dat is niet niks die arm....ja mijn moeder was vorige week op controle bij hem geweest realiseerde ik me toen.. vandaar dat Diederik alles al wist. "Het is klote" gaf hij kernachtig weer. En hierin kon ik me helemaal vinden!
En dan die kies...Even kijken, wat peuteren en het oordeel was geveld: hij moet er uit. De kies was zwaar ontstoken. Ja, ik kon hem nog wel laten repareren, de ontsteking bestrijden met medicijnen, maar Toorenmans wist ook te vertellen dat er dan niet bestraald zou kunnen worden. Dat dan toch die kies eruit moest. Nou dan maar meteen.. verdoving, wat kletsen en een hoop getrek... ik heb hem gezien.. dat zo'n klein kiesje zoveel ellende kan veroorzaken..
Toen later de verdoving wat was uitgewerkt, werd de zwellig in mijn gezicht wat minder. Het is nog niet weg en het zal nog wel even duren, maar de oorzaak ( die kies immers) was weg, dus het genezingsproces van het lichaam heeft nu alle kans.. ik moet alleen zorgen dat ik geen koorst krijg... want dan wordt er sowieso niet begonnen met bestraling..

Vanmiddag zijn Tonny en ik bij Ria geweest. Het was weer erg gezellig. En raad eens.. ze zag mijn pijn in de arm, de dikte, de verkleuring.. hup de kamer uit en hup terug met een recept voor Lyrica een medicijn dat helpt bij zenuwpijn. Op deze site kun je informatie vinden over zenuwpijn.
verder heeft zij de "port-a-cath" geregeld, of in ieder geval de afspraak met Van Bebber daarover. En ja er kan ook bloed gehaald worden uit die PAC. Wij moeten alleen zelf de bloedbuisjes meenemen uit het lab.

De afspraak in het Verbeeteninstituut komt steeds dichterbij. Maar Ria waarschuwt al dat het best nog even kan duren door de vele verplichte feestdagen die komen.

Ik hoop echt dat ik vannacht wat kan slapen. Dan maar gewoon een glas wijn of 2... Dat is alcohol en dat ontsmet ook de wonden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten